DO POBRANIA:
FORMULARZ KONSULTACJI SPOŁECZNYCH
Na podstawie art. 5a ust. 2 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 594 ze zm.) Rada Miejska w Giżycku uchwala, co następuje:
§ 1.
Przyjmuje się zasady i tryb przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami miasta Giżycka w przypadkach przewidzianych ustawą oraz w innych ważnych sprawach dla Gminy.
§ 2.
Celem konsultacji jest:
§ 3.
a) Rady Miejskiej w Giżycku,
b) Mieszkańców Miasta Giżycka (w liczbie co najmniej 50 osób),
c) Młodzieżowej Rady Miasta.
a) przedmiot, termin i zasięg terytorialny konsultacji,
b) uzasadnienie z określeniem celu konsultacji,
c) w przypadku wniosku, o którym mowa w ust. 1 pkt b, listę osób popierających wniosek ze wskazaniem imion, nazwisk, adresów oraz własnoręcznymi podpisami,
d) wskazanie osoby do kontaktu w sprawie złożonego wniosku.
§ 4.
a) otwartych spotkaniach z mieszkańcami
- Burmistrz jest zobowiązany zapewnić odpowiednią obsługę merytoryczną i organizacyjną nad spotkaniami oraz bezstronny sposób ich prowadzenia,
- spotkanie konsultacyjne jest ważne bez względu na liczbę przybyłych mieszkańców,
- informacja o spotkaniach konsultacyjnych powinna być podana do wiadomości publicznej co najmniej na 2 tygodnie przed terminem spotkania w Biuletynie Informacji Publicznej, na internetowej Platformie Konsultacji Społecznych oraz w co najmniej 2 lokalnych środkach przekazu (radio, telewizja, gazeta, portale internetowe),
- spotkania konsultacyjne winny odbywać się w godzinach popołudniowych w dni powszednie. Jeżeli istnieje potrzeba, możliwe jest wyznaczenie innego terminu spotkania konsultacyjnego, za zgodą wnioskodawcy.
b) poczty elektronicznej,
c) badania opinii mieszkańców w formie papierowej,
d) spotkań z przedstawicielami organizacji pozarządowych lub innymi podmiotami,
e) badania opinii mieszkańców poprzez umieszczenie projektu aktu prawa miejscowego lub projektu dokumentacji, propozycji rozwiązania ważnej sprawy dla mieszkańców Gminy Miejskiej Giżycko na Platformie Konsultacji Społecznych na stronie internetowej Urzędu Miejskiego.
2. Zasady i tryb prowadzenia konsultacji oraz aktywacji kont użytkowników na Platformie Konsultacji Społecznych określa odrębny regulamin ustalony przez Burmistrza.
3. Możliwe jest prowadzenie jednocześnie kilku form konsultacji społecznych.
4. O zamiarze przeprowadzenia konsultacji społecznych w odpowiedniej formie Burmistrz Miasta zawiadamia za pośrednictwem strony internetowej Urzędu Miejskiego oraz środków masowego przekazu.
§ 5.
a) Radzie Miejskiej w Giżycku,
b) mieszkańcom za pośrednictwem środków masowego przekazu.
a) protokoły spotkań z mieszkańcami,
b) podsumowanie przeprowadzonych ankiet i sondaży,
c) końcowe wyniki konsultacji.
§ 6.
Przewodnicząca Rady
Małgorzata Czopińska
O serwisie | | | Rejestracja | | | Logowanie | | | Aktualności | | | Nasze miasto | | | Kontakt z nami | | | Deklaracja dostępności |